Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, July 21, 2011

menu dinner @ 20.07.2011

Assalamualaikum.......serba salah nak tulis Salam atau Assalam...
baik tulis penuh, habis citer..
nak citer ckit ttg antara fav. dish cik asben aku...
cik asben aku ni penggemar tegar masakan asam pedas yg kak ipar aku masak..
kalau g rmh diaorg kat kota damansara, mesti cik asben aku oder asam pedas ni..
kak ipar aku ni asal keluarganya dari melaka..
so, kira asam pedas melaka la yea..
baru 2 hari mkn kat rmh kak ipar aku tu, blik rmh cik asben request supaya aku masak asam pedas style tu..
terus la aku meng'sms' kak iparku..
bahan utama sama mcm asam pedas lain, cuma ada tambahan serbuk kari ikan sikit..
tekstur kuah mesti agak2 pekat, baru kick..
masa cik asben mkn, dia ckp sama rasa mcm kak ipar aku punya asam pedas..
kembang koncop mak di buatnya..
sapa tak suka cik asben puji masakan kita..
mak aku selalu ckp, klau nak ikat suami, kena ikat perut dia dulu..
bukan ikat perut dia pakai tali tau..
ikat perut dia dgn masakan kita..
antara petua supaya cik asben duk slalu ingt kat kita..
kita kena usaha, doa dan tawakal...
*
*

jemput makan..
*
*
asam pedas ikan pari..
dah banyak stail asam pedas yg aku pernah try masak..
ini antara yang best la bagi aku n cik asben..
resepi blh rujuk asam pedas versi 1 ni..
cuma jangan bubuh buah keras..
masukkan 1 sudu besar serbuk kari dan lada hitam yang telah ditumbuk masa menumis bahan2 tu..
pas tu masukkan serai yang telah diketuk hujungnya..
*
*

sup ikan merah utk irfan..
dia mana blh makan pedas..

No comments:

Post a Comment