Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, December 28, 2010

apam dot-dot

hri tu aku buat apam dot2 atau apam polka dot...antara spesis kuih apam yg t'laris & t'hangat di FB.yg ni 1st time buat utk mkn2 besday anak lelaki aku...resepi asal aku pun dah tak ingat owner ..tpi aku amik dari FB (Kongsi Resepi).yg ni aku wat filling coklat & strawberry.

yang ni plak aku wat utk mkn sendiri2...filling blueberry & coklat..resepinyer aku CNP dari http://www.facebook.com/home.php#!/topic.php?uid=113696645313805&topic=894.
kalau maleh nak buka link ni,tgk la resepi kat bwh ni yer..

apam polka dot :

3 biji telur sejuk-dr peti ais
275 gm tepung gandum
220 gm gula halus
150 ml susu segar
3 sudu teh baking powder
1 sudu kecil ovalette
filling-blueberry / strawberry @ ape2 ikut citarasa
Pewarna

1. Masukkan semua bahan apam ke dalam mangkuk mixer dan pukul dengan kelajuan maksima 6-8 minit sampai kembang..
2. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian dan titiskan pewarna
3. Masukkan setiap warna ke dalam piping bag @ plastik bersih
4. Picitkan adunan ke dalam mangkuk kertas-
5.Letakkan filling secukupnya-nak senang masuk dlm plastik @ sudukan jer..
6. Picit lagi adunan yang sama @ berlainan warna sehingga 3/4 penuh . Kemudian dot-dotkan dengan warna pilihan...

No comments:

Post a Comment