Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, August 18, 2011

menu ramadhan hari ke ~ 17

dah hari yg ke ~ 17..
sekejap je masa berlalu..
sedar tak sedar seminggu je lgi nak raya..
jumaat depan, 26hb aku balik pahang..
wah...tak sabar rasanya..
kuih raya dah siap...
duit raya pun dah siap..
baju anak2 dan cik asben pun dah siap..
tggu masanya tiba dan start enjin keta nak balik kampung jer ni...
hri ni aku masak lauk simple jer coz cik asben tapau KFC..
ala...tukar KFC guna hot tiket dia la..
free ajer..
aku cuma masak sayur goreng dan paru goreng sambal..
pas tu ada kawan bagi bubur lambuk..
*
*
bubur lambuk dari masjid...lupa la plak masjid mana??
tpi kan????sedap betul bubur lambuk ni..
testimoni dari pengasuh anak aku dan cik asben telah emmaklumkan bahawa bubur ni memang sedap..
bila aku makan, memang sedap la.....
kak, nak lagi boleh????
terima kasih...he3...
*
*
*
paru goreng sambal...

Resepinya:-
paru lembu
cili kering
1 labu bawang besar
2 ulas bawang putih
sedikit air asam jawa
gula dan garam

Caranya:-
- rebus dulu paru bersama asam keping
- dah masak, angkat. tunggu sejuk dulu pas tu hiris nipis2 dan gorengkan garing2
- kisar cili kering, bawang besar dan bawang putih
- tumis sehingga masak dan masukkan air asam jawa, gula, garam dan perasa
- pas tu, masukkan paru yang telah digoreng tadi..dah siap..

No comments:

Post a Comment