Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Saturday, August 6, 2011

aiskrim oreo

aku buat aiskrim ni utk b'buka masa 2nd day pose..
tpi, disebabkan aiskrim ni kena simpan kat tmpt sejuk beku dlm masa 24 jam..
so, aku x dpt nak memasukkan n3 ni ke dlm n3 sebelum nih..
coz, aiskrim sejuk beku tu x beku2 lgi...
herm..puas hati dpt buat aiskrim sendiri..
suka hati jugak la nak taruk apa kat dlm tu...
kita yg buat...
janji ada bahan2nya...
irfan dan irdina mkn bertambah2...
aku ikut aiskrim stail kak mina lgi nih...
bukan apa, senang, simple dan mudah ajor...
rasanya pun memang sedap..
ada setengah resepi aiskrim ni nak kena guna telur dan ovalatte..
pas tu nak kena mixer...
stail tu aku blh cuba time hri cuti la.
kalau dah blik keja ni, ku suka yg simple mimple jer...
*
*
aiskrim strawberi oreo in the making..
*
*

taburkan biskut oreo kat atas aiskrim sebelum masuk fridge
*
*
pesal tetiba dah bertukar menjadi wrna coklat ni..
sebabnya, aku terlupa nak follow step dia..
cenggini, lepas blendar kali pertama, masukkan dlm bekas dan simpan kat tmpt frozen slama 24 jam..
pas tu, esoknya kuarkan semula dan tggu hingga agak lembut dan cair..
pas tu blendarkan sekali lg..
ulang step ni sebanyak 3 kali..
kali yg ke 3, baru taburkan biskut oreo kat atas dan simpan selama 24 jam..
esoknya dah blh mkn..
kes aku ni pasal dah kisarkan sekali biskut oreo tu..
dah la aku taruk banyak biskut..
kekononnya nak ada rasa2 crunch la..
last2, dah jadi coklat plak rasanya..
rasa strawberi terus hilang..
x pe, next time dah tau la mcm mana nak membuatnya..
*
*
pas tu, suka ati la nak taruk apa atas aiskrim tu sblm makan..
kat rmh chocolate rice je yg ada..
hentam la labu..
janji sedap...

No comments:

Post a Comment