Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, August 3, 2011

juadah berbuka puasa 2nd day

hri ni aku masak ikan siakap stim limau..
aku dah selalu masak ikan siakap stim ni..
so, hri ni aku try ikut resepi kak mina ni..
lawan sayurnya, aku masak kailan ikan masin..
*
*
rupa sebelum di kukus..
*
*
dah siap masak nih...
nyam3..
*
*
kailan ikan masin...

Resepinya:-
sayur kailan - potong2
1 labu bawang besar - hiris bulat
1 ulas bawang putih - ketukkan je
4 ulas cili padi - pecahkan je
1 ketul ikan tenggiri jeruk - hancurkan
1 susu makan sos tiram

Caranya:-
- panaskan minyak, tumiskan bawang putih, bawang besar dan cili padi
- masukkan ikan tenggiri jeruk dan batang sayur kailan
- masukkan sedikit air dan sos tiram
- masukkan daun sayur kailan dan perasakan
- jgn letak garam terlalu banyak kerana ikan tenggiri tu dah masin


No comments:

Post a Comment