Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, August 2, 2011

juadah berbuka 1st day..

juadah berbuka pertama kmi sekuarga di bulan ramdahan ini..
tetiba tekak ni teringin plak nak mkn ikan cencaru a.k.a ikan jaket sumbat..
klau dah buat ikan tu, lawannya mesti kuah yg berlemak..
so, aku buat masak lemak putih kentang dan suhun..
digandingkan plak dengan sambal belacan..
berselera kmi laki bini mkn..
kuih plak g tunjuk je kat pasar ramadhan prsnt 15..
air plak, aku buat limau asam boi..
*
*
ikan cencaru sumbat goreng..
ni bukan hangit tau..
aku suka goreng garing2...
bila  mkn tu, ada rasa krak kruk..he3...
resepi refer kak mina k..
*
*

 masak lemak putih kentang dan suhun dan pucuk
irfan suka sgt mkn masakan nih..
sampai menghirup kuah guna pinggan je lepas mkn..
aku suka tgk anak2 mkn hasil air tangan sendiri..
resepi x pyah la kot..
semua org tentu dah tau...
*
*
 sambal belacan..
aku punya stail, tumbukkan cili padi, belacan yg dah dibakar dan sedikit gula..
pas dah lumat semua, perahkan limau nipis..
dah siap..
*
*

nak selitkan gambar hantu duduyan...
baru je smpai rmh, tak sempat nak duduk rehat, dah dipaksanya ayah buka terus durian tu..
irfan paling suka mkn durian..
tak kira la apa spesis durian tuh..
irfan panggil, DUDUYAN...
anak aku ni pelat ckit walaupun dah 4 thn umurnya..
tp, tak pe..
dah besar sok, ok la tu..

3 comments:

  1. rupanya, ayu dh lama follow blog yanie..
    tapi kurang singgah dan beri komen..

    yanie...
    irfan tu usianya berapa tahun??

    ReplyDelete
  2. irfan 14.11.2011 ni, cukup la umur dia 4 tahun..ada anak sebaya irfan ke??

    ReplyDelete