Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Sunday, May 15, 2011

bihun goreng singapore

breakfast aku pagi ni @ 14 mei 2011, bihun goreng singapore.....
tak tau la betul ke idak namanya..
sbb klau kat kedai tu semua org sebut bihun goreng singapore...
mungkin sbb warna dia putih kot???
makan dengan sambal kicap, sedap seh...
*
*
bihun goreng singapore
*
*

jemput makan......
sumber resepi aku rasa time aku mkn bihun ni kat kedai n jenguk2 dlm tenet..
kalau ada yg sama tu kira aku amik kat tmpt korang la erk..
nak link dah tak ingt yg mna 1 coz aku jenguk byk tempat...

Resepinya:
1 pkt bihun - rendam
isi ayam secukupnya - potong kecil
carrot - aku parut je
2 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
ikan bilis secukupnya
lada hitam - tumbuk
2 sudu besar cuka makan
garam
bahan perasa

Caranya:

Tumbuk ikan bilis, bawang merah dan bawang putih. Tumiskan dlm kuali dan masukkan isi ayam. tggu sehingga isi ayam agak masak. Masukkan carrot dan lada hitam. Masukkan bihun tadi dan gaul sehingga sebati. Masukkan cuka dan kalau bihun tu masih agak keras, masukkan sedikit air. Lepas tu masukkan garam dan bahan perasa. Siap..






No comments:

Post a Comment