Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, April 25, 2012

lunch suri rumah

dinner ni aku buat masa jadi suri rmh sepenuh masa selama 4 hari baru2 ni..baru sempat nak post..
aku masak kepala ikan merah masak gulai stail minang dan udang goreng kunyit untuk anak2..

gulai lemak ikan merah

RESEPINYA:
kepala ikan merah
kacang panjang
bawang merah
bawang putih
cili kering
cili padi
santan
daun kunyit
garam dan bahan perasa

CARANYA:
- tumis bahan kisar iaitu cili kering, cili padi, bawang merah dan bawang putih
- masukkan sediit air dan kacang panjang
- kacang panjang tu dah lembut sikit, masukkan santan dan sentiasa kacau smpai masak
- masukkan ikan merah, garam dan bahan perasa
- kacau lagi sampai masak


udang goreng kunyit untuk anak2. resepi sama je dengan ayam goreng kunyit tu
pas tu, untuk jus. aku buat jus kiwi..

sedap..cuma kisar buah kiwi, ais batu, gula dan masukkan air masak sikit. siap..

No comments:

Post a Comment