Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, April 25, 2012

breakfast nasi lemak ajer

hujung minggu lepas masa akak jadi full time house wife,  masak nasi lemak untuk breakfast
heavy breakfast cenggini, aku masak bila hari cuti jer..
aku masak nasi lemak dan sambal telur ikan bilis. aku post smbal dia je la..nasi lemak tu, post pun rupanya tetap macam nasi kan..

sambal telur rebus ikan bilis

RESEPINYA:
telur rebus
ikan bilis goreng
cili kering
bawang puti
bawang merah
garam
gula
bahan perasa

CARANYA:
- tumiskan bawang putih dan bawang merah yang telah dikisar sehingga wangi
- masukkan cili kering kisar dan masak sehingga pecah minyak
- masukkan garam, gula dan perasa
- masukkan telur rebus dan sedikit air
- tutup api dan biarkan seketika, baru masukkan ikan bilis untuk mengekalkan kerangupannya

No comments:

Post a Comment