Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, June 10, 2011

kuey teow sup versi aku

dinner mlm lepas, aku buat kuey teow sup daging yang dicampur dgn fishball n sayuran..
versi aku, aku taruk la apa2 yang seangkatan dan sejiwa dn kuey teow ni..
makan plak dgn sambal kicap..
sedap seh..(masuk bakul, angkat sendiri..)
aku gunakan kuey teow yg lain ckit..
homemade punya, tpi bukan aku la yg buat....
beli kat pasar presint 8 jer...
muka kuey teow tu mcm ni..
*
*

kalernya kuning ckit..
*
*

kuey teow sup versi aku..

Resepinya:-
1 pkt kuey teow - celur jap
2 ulas abwang merah
1 ulas bawang putih
1/2 inci halia
hirisan daging
1 pkt fish ball
sayur sawi
tomato kecik
garam
bahan perasa

Caranya:-
- tumbuk bawang merah, bawang putih dan halia, pas tu tumiskan
- masukkan sedikit air dan hirisan daging, amsak sehingga daging tu empuk
- masukkan fish ball, serbuk lada putih, sawi dan tomato
- perasakan dengan garam dan bahan perasa
- dah siap, tuang je atas kuey teow tu tdi. taburkan dengan bawang goreng dan makan dgn sambal kicap..
- senang ajor..



4 comments:

  1. salam ziarah dan ukhwah,
    singgah nak tumpang makan koey teow....

    ReplyDelete
  2. asalamualaikum..
    waa sedapnya...hehehe

    ReplyDelete
  3. salam ziarah,

    nice blog..sedapkan koeyteow wat sup..wat tomyam pun sedap....

    ReplyDelete