Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, January 14, 2013

Makan-makan kat luar lagi


Hari tu dinner kat restoran gear box kat bandar baru bangi. Sup gear box kat sini sedap walaupun aku bukan penggemar gear box. Aku tak reti nak sedut lelemak dari dalam tulang tu guna straw. Naik pening2 kepala aku try sedut, tapi tak de apa yang keluar pun. Kami akan oder gear bos kalau datang makan ramai dgn family. Kalau takat 4 beranak je, memang tak boleh habis nanti.


warung dusun gearbox. pic kredit to owner blog kat gambar tu.


 
 ayah dan abang sementara tunggu makanan sampai




si adik la, sapa lagi. untuk pengetahuan korang, anak2 aku ni takutkan kucing. so, kalau nak makan dengan selesa, kami kena cari restoran yang tak de kucing dalam tu. kalau tak, seksa jiwa dan raga nak makan nanti. aku tak kata kedai ni tak de kucing, kebetulan datang hari tu memang kucing tak kuar lagi kot...si adik kalau nampak kucing, terus menangis nak duduk atas riba aku. walaupun kucing tu kami dah halau, dia masih tak nak bangun dan trus duduk atas riba. susah nak makan o...terpaksa gilir dengan cik asben. si abang plak, kalau nampak kucing mula la muka tu dah berubah. pas tu boleh siap berdiri atas kerusi. ada satu hari dulu, kami makan dekat restoran berdekatan pasar borong selangor sebab pas makan nak terus pegi beli barang kat pasar borong. anak2 aku menangsi tengokkan kucing yang banyak kat kawasan restoran tu sampai pekerja kedai amik kucing2 tu dan masukkan dalam guni. pengsan mak............

kami oder sup ekor + minta sup kosong extra semangkuk. supnya pedas dan lain kali kena bgtau jgn buat pedas kalau nak bagi anak2 makan. pas tu oder telur dadar, kembung bakar dan kailan ikan masin, rasa makanan memang sedap kecuali kailan ikan masin. rasa sedap cuma agaknya dia dah masak awal. bila orang nak, dia ceduk je dalam bekas sbb mknan yang sampai semuanya panas kecuali kailan ikan masin. jangan kata panas, suam2 kuku pun tak de rasa.

No comments:

Post a Comment