Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, April 1, 2011

chocolate chips cookies

balik lunch on friday, sempat jgak aku menggodek sekut ni..terliur nak buat bila tgk kat rmh kak ha-sue ni. bahan dan cara nak watnya nampak cam senang dan muka sekut ni macam menyelerakan jer...aku memang suka banget dgn resepi yang sempoi mampoi ni..tak caya nengok gambar ni
*
*
*
*
*
sekut chocolate chips
*
*
*
*
*

makan time panas2, lagi sedap....tak caya?????tanya geng makan aku....diaorg yang 1st try melapah sekut ni..tpi, aku dpt bg 2 ketui sorang je coz adunan ni tak banyak pun...dapat 1/2 balang jek..
*
*
*
*
*

dah sejuk, masuk dalam bekas..wat stok mkn anak2 dgn mak dan ayahnya....blh wat lgi lepas ni....erm....mungkin raya nanti blh wat coz senang, sedap dan simple...resepinya aku amik kat rumah kak ha-sue. akak, kita copy je la erk...minta izin...tima kasih...

Chocolate Chips Cookies
Source: Tun Telani@qurrataaayun.blogspot.com
Sharing By:HaSue@sue-hasue.blogspot.com

Bahan2:

* 1 cwn butter/margerine
* 3/4 cwn gula perang
* 2 cwn tepung gandum*
* 1 1/2 sk baking powder* (* ayak bersama)
* 1 sk vanilla
* 1 cwn chocolate chip
* 1 sk garam (kalau guna butter, kalau marjerin x perlu sbb dh masin)


Cara2:

* Pukul butter dan gula sampai kembang. Masukkan esen vanilla dan pukul lagi.
* Masukkan bahan yang di ayak dan gaul sebati.
* Masukkan pula chocolate chips dan gaul sebati lagi.
* Sudukan atas loyang (Tun x letak gris sbb cookies bila bakar dh sedikit berminyak). Jarakkan sbb dia akan mengembang.
* Bakar 180 degree, lbh kurang 20 minit (ikut oven). Tunggu sampai agak sejuk baru alihkan ke dalam bekas kedap udara.
* **Cookies agak lembut ketika panas dan akan mengeras setelah sejuk

No comments:

Post a Comment