Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, October 18, 2011

sambal sardin 1 malaysia

pernah dengar pasal kedai 1 Malaysia kan??
mesti ramai yg tak pernah beli produk dari kedai 1 Malaysia kan??
aku pernah beli sbb kedai tu kat bawah opis aku jer..
dulu, kiosk puspanita..
skrg dah tukar kepada kedai 1 Malaysia..
sebabnya kedai ni di bawah kementerian aku..
KPDNKK la...
kwn aku ckp, ada setengah barang2 dia memang ok..
harga memang murah giler dari produk2 yg ada brand la..
kedai ni diuruskan oleh Mydin..
barang2 dia semua pihak Mydin yg supply..
hari tu, aku try beli sardin..
susu pekat dah try beli, cuma cair sikit berbanding susu F&N..
tapi..berbaloi la dgn harganya..
susu pekat 1 Malaysia, baru harga RM2..
*
*
*
harga rasanya RM5.++
*
*
isi dalam tin tu.
saiz ikan besar2 jugak..
korang ada nmpak perbezaan b'banding sardin jenama lain tak??
aku nmpak mcm sama je coz aku x selalu makan sardin..
*
*
sambal sardin goreng 1 Malaysia

RESEPINYA:

1 tin sardin
cili kering secukupnya
1 biji bawang besar
1 ulas bawang putih
1/2 biji limau kasturi @ air asam jawa.
garam dan perasa

CARANYA

- asingkan isi ikan sardin dari sosnya
- goreng isi ikan sardin dahulu. pelan2 tau coz dia akan melotup2 tau. kang abis muka y licin tu kena percikan minyak panas
- angkat dan asingkan  setelah ikan tersebut garing
- kisar cili kering, bawang besar, bawang putih dan tumiskan menggunakan lebihan minyak goreng ikan tadi
- setelah cili benar2 masak. masukkan ikan sardin yg telah digoreng
- masukkan garam, perasa dan perahkan limau. dah siap..


3 comments:

  1. Sesekali dpt mkn sardin ni mmg sdap.. Nyummy2!!!

    ReplyDelete
  2. pernah pergi kedai 1 Malaysia saje je jalan2....naik LRT dari Wangsa maju ke kelana jaya......ni kedai yang kat bawah Lrt tu kan?
    end up banyak gak barang beli...pampers n barang2 kegunaan harian...sardin ni pernah rasa...ermm boleh la...susu pekat memang cair skit...huhuhu

    ReplyDelete
  3. blom penah ke sana.. mydin yang handle ker. nampak ada logo halal rs sedap hati sket.. ^_^

    ReplyDelete