Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, October 3, 2011

menu on 1st october 2011

hari ni plan nak bawa MIL dan FIL g mandi hot spring kat batang kali..
tido rmh makcik aku kat ligamas..
aku masak lauk cikit utk bawa ke sna coz x nak susahkan makcik aku yg tak berapa sihat tu..
dah tido rmh dia tu, kira ok la..
aku masak udang tempoyak, ikan tongkol masak singgang, sayur ulam dan sambal belacan.
utk dessert, aku buat kek kukus coklat moist..
*
*
*
udang tempoyak..
favourite 7 keturunan family MIL aku..

UDANG MASAK TEMPOYAK

udang secukupnya - bersihkan dan buang la apa yg patut
tempoyak secukupnya
1 helai daun kunyit
sedikit air
cili padi - ikut tahap pedas yang dikehendaki
bahan perasa

CARANYA:

- kisar cili padi, aku suka pedas
- masukkan tempoyak, daun kunyit dan cili padi, masak sebentar
- tambahkan air ikut kepekatan yg disukai
- masukkan udang dan perasakan
*
*
*
ikan masak singgang terengganu
makan dgn ulam dan sambal belacan...
sedap weh..

IKAN MASAK SINGGANG TERENGGANU

ikan tongkol - bersihkan
2 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih
1/2 inci halia
1/2 inci kunyit hidup
sedikit lengkuas
1 helai daun kunyit
asam keping
tomato
kacang bendi
cili padi

CARANYA:

- hiriskan bawang merah, bawang putih, halia, kunyit hidup dan lengkuas
- masukkan ke dalam periuk yang berisi air
- masukkan asam keping, daun kunyit, kacang bendi, ikan dan masakkan sebentar
- masukkan tomato dan perasakan
*
*
*
my favourite kek coklat moist kukus.
dah pernah buat, resepi refer sini k

No comments:

Post a Comment