Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, October 17, 2011

aiskrim goreng

hari ni makan dessert aiskrim goreng..
kat luar mahai diaorg jual, smpai RM3.50 satu..
buat sendiri, boleh dapat banyak..
boleh simpan kat frozen, buat stok..
nak makan, amik dan goreng jer..
*
*
selepas di goreng..
*
*
rupa dalam dia...
sedap...
kalau tuang hershey's syrup yg perisa coklat atau strawberry tu lgi sedap..
tpi, makan mcm ni pun dah ok..
rangup di luar, ada aiskrim plak kat dlm tu..
nak try resepi ada kat bawah ni..
kalau malas, tpi nak rasa..
oder je dgn aku..he3..
aku amik resepi kat dzana
siap ada step by step tau...

AISKRIM GORENG
sumber : dzana

10 keping roti putih
5 scope aiskrim (apa2 perisa)
Plastik wrap ( untuk balut roti)
Minyak

Cara-cara:
- Lembabkan roti dengan air /saya gelek jer roti tu..
- Skopkan aiskrim ke atas roti.
- Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi.
- Tekan acuan telur yang bulat tu (hana guna acuan spt di atas) supaya roti terputus (Pastikan roti bercantum supaya aiskrim tidak meleleh keluar)./saya guna cawan plastik .. idea dari catlina..
- Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman - hana simpan semalaman
- Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan. Jangan lama, paling kurang 1-2min sahaja tp pastikan minyak sudah betol2 panas

1 comment: