Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, October 10, 2011

chocolate bottom banana square

ni3 sambungan yg sebelum ni..
aku buat benda alah ni utk berbuka pose semalam la..
org pose ni kan, time berbuka paham2 la..
semuanya nak..
nak beli tak tau jual kat ne, so godek sendiri la..
makan pun puas..
*
*
fresh from my butterfly oven..
*
*
makan time dia masih panas memang sedap..
tekstur macam kek, rasa macam roti cmpur kek..
susah nak cakap..
yg aku blh cakap memang la sedap..
nak tau kesedapannya sendiri, korang wat ler..
*
*
nipis sikit coz saiz loyang aku yg besar..
tpi, bg aku dah ok sangat la ni..
gabungan pisang, chocolate cip dan almond nibs..
walla...
aku amik resepi ni kat kak hana
credit to akak..minta izin share kat cn plak k..

CHOCOLATE BOTTOM BANANA SQUARE
sumber : kak hana

Bahan-bahan
  • 1/2 cawan butter
  • 1 cawan gula
  • 1 biji telur
  • 1 sk esen vanila
  • 1 1/2 cawan pisang lenyek (lebih kurang 3biji size medium)
  • 1 1/2 cawan tepung gandum
  • 1 sk baking powder
  • 1 sk baking soda
  • 1/2 teaspoon salt
  • 1/4 cawan serbuk koko - hana buh 2sb je
  • 1 cawan chocolate chips dan kacang nibs
CARANYA:


  • Dalam mangkuk, pukul butter dan gula. Masukkan telur, esen vanila dan juga pisang lenyek. Pukul sebati.




  • Dalam mangkuk lain, satukan tepung, baking powder, soda dan juga garam. Ayak dan masukkan ke dalam adunan. Gaul sebati.




  • Bahagikan kepada 2 bahagian. Masukkan satu bahagian dengan serbuk koko dan kacau rata. Griskan loyang 9 x 13-inci.. Tuang adunan secara berselang seli atau ikut suka. Taburkan choc-chips dan almond/kacang nibs.




  • Bakar suhu 170 selama 30min atau hingga masak. Sejukkan dan potong 24 square
  • 6 comments:

    1. Nyummy2!!! Ni kalau dpt kat Aqil mst dia suka.. ;)

      ReplyDelete
    2. kak nak tanya, guna pisang apa ye. huhu

      ReplyDelete
    3. memang sedap...

      lya : akak guna pisang emas jer.

      irfan & irdina suka sangat2 makan ni..pas ni nak wat lagi..

      ReplyDelete
    4. akk,mencik masuk blog akk sbb sume makanan nmpka sedappp.hehehe

      ReplyDelete