Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, October 12, 2011

paru goreng cili padi

aku belajar makan paru ni dengan biras aku..
sedap rupanya paru ni...
sejenis anggota dalaman lembu, yang boleh dimakan selain dagingnya..
sedap digoreng rangup, buat rendang atau pun sambal..
hari ni aku masak paru dengan cili padi..
cara nak hiris paru ni, bila beli balik rebus dahulu..
rebus bersama asam keping utk hilangkan bau hanyir..
pas tu dah sejuk, baru boleh potong ikut suka hati..
*
*
paru goreng cili padi

PARU GORENG CILI PADI

paru lembu secukupnya
cili padi - ikut pedas
1 biji bawang besar
1 ulas bawang putih
1/2 biji tomato
sedikit belacan
1 asam keping
garam, gula dan perasa

CARANYA:

- goreng paru yang telah dihiris nipis sampai garing dan rangup
- kisar cili padi, bawang besar, bawang putih, tomato dan belacan
- tumiskan di dalam kuali dan pastikan sambal cili tersebut benar2 masak
- masukkan asam keping, gula , garam, perasa dan paru. dah siap

No comments:

Post a Comment