Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, January 17, 2011

terung goreng berladO

actually,aku dgn hubby tak brapa gemarkan sayur terung ni..tpi,bla dah d masak sebegini stailnyer,dah jadi antara menu bulanan yg wajib d masak..1st time mkn kat rmh biras aku la..thanks to trisia agoes a.k.a uni yang telah memberi resepi ni kat aku.masakan ni asal dari padang, indonesia..almaklumla,uni ni asal dari padang...


Bahan2nya:-
2 batang terung panjang (dibelah dua dan dipotong m'ikut sazi yg dikehendaki)
10 biji lada hijau
1 ulas bawang besar
2 ulas bawang putih
minyak masak
garam dan bahan perasa

Cara2nya:-
panaskan minyak dalam kuali, gorengkan terung sehingga masak.angkat dulu.pas tu gorengkan bahan yang telah dikisar (lada hijau.bawang besar&bawang putih).masak sehingga garing @ pecah minyak.letakkan sedikit garam dan bahan perasa.setelah siap di masak,masukkan terung yg telah digoreng tadi...sesekali tukar stail masak terung ni..tak la asyik2 wat kari jerk...

No comments:

Post a Comment