Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, January 31, 2011

cup cake pisang

semalam buat cup cake pisang coz t'tarik hati melihat kegebuan dan kelembutan cup cake pisang kak am ni...dah try buat, rupa cup cake ni tak la secantik dan segebu kak am punya. tpi, rasa dia memang sedap, lembut dari resepi yg amat senang, mudah dan sempoi..seperti nama asal kek ni iaitu kek pisang sempoi dari ownernya sofinar myresepi. asal adunan ni dalam bentuk kek, tetapi telah diolah oleh kak am ke saiz cup cake..lgi syok buat cup cake coz senang nak ngap...tpi, apa2 pun bentuk dan rupanyer...rasanya memang sedap..nengok pic ni..

aku tmbh coklat cip plak..


adunan aku isi ckit sgt dlm acuan..tu yg tak nmpak naik sama tinggi


sedap...cik asben kiter suka...

aku letak jgak la resepi kat bwh ni erk..kak am, minta izin cNp kat rumah kiter ni erk...

Kek Pisang Sempoi
150g pisang

3 biji telur

180g tepung gandum

180g gula - (Akak kurangkan 150g)

120ml minyak masak/sayur

1st ovellate

1st baking powder

1st soda bikarbonat
Caranya
Semua bahan di atas dimixer sehingga kembang.
Lenserkan loyang dgn sedikit minyak/butter.
Bakar selama 30 minit suhu 180°.
* Pastikan adunan separuh loyang sebab kek akan naik seganda










1 comment:

  1. Sedap giler kek pisang ni .. i da makan da,, sedap cik Yanie.. bertambah sedap bila dengar lagu mariah carey dari blog you ni.. :-))))))

    ReplyDelete