Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, January 25, 2011

petua org dolu2

cuba tgk kat dahi irdina tu.ha...tu la petua org zaman dolu2 yg masih blh diguna pakai dan insayaallah b'kesan..utk bb terutamanya yg bwh 6 month, doc slalunya tak akan bg ubat selsema..itu doc klinik an-nur putrajaya la yg bgtau aku..so, takkan nak tgk ingus dia meleleh je kan...slalunya parents akan sedut ingus tu..alternatif yg lain blh pakai petua ni...amik kunyit basah @ kunyit hidup. cmpurkan dgn air kapur makan b'serta sedikit jer kapur tu.gosokkan kunyit di apa2 permukaan brg smpai kuar air pati kunyit tu. jgn bubuh kapur banyak2 tau, kang panas dan melecet plak hidung bb nanti..aku slalu gosok kat alas pasu bunga mak aku..sapu dari pangkal hidung sehingga ke area hidung2 b tu la smbil kita b'selawat dan memohon kepada Allah..insyaallah, ingus tu akan cepat kering..aku memang amalkan dri anak yg pertama lagi..blh try..

b'jangkit selsema dgn abg dia ler ni..

sakit2 pun, tetap senyum...
ni la barang2 utk petua tu..






No comments:

Post a Comment