Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, January 31, 2011

home made sushi by uni

mlm smalam g tdo rmh uni kat jln klang lama pj. kami dijamu dengan sushi buatan uni yakni biras aku dan bukan buatan aku kali ni...saja2 sibuk masukkan dlm n3 aku jer...tgk dia buat mcm senang. tpi, malas nak buat coz cik asben aku tak brapa menggemarinya..setakat utk aku mkn, baik beli kat luar jer..

bahan2 untuk membuat sushi

gulung biasa dulu, baru ketat dan padatkan dgn menggunakan tikar sushi tu

barisan2 sushi yg masih belum dipotong

wajah2 sushi yg telah pun selamat dikendurikan oleh kami semua..

Home made sushi

Bahan2 nya:-
beras sushi
cuka sushi
sedikit gula
timun (dihiris agak nipis dan potong memanjang)
crab stick (rebus sekejap)
isi tuna dlm tin
sea weed
bambu / tikar sushi

Caranya:-
Masakkan beras sushi tersebut dan gaulkan dengan sedikit gula dan cuka sushi sehingga rata. dah sejuk dan rata beras tu, amik sesenduk beras tersebut dan ratakan di atas sea weed yang telah diletakkan di atas bambu / tikar sushi. rujuk pic no. 2. pas tu letakkan inti dia mengikut kepelbagaian citarasa masing2. gulung dahulu dan kemaskan dengan padat menggunakan bambu / tikar sushi. pas tu blh dipotong dan ngap...

No comments:

Post a Comment