Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, January 18, 2011

sayur campur versi 1

aku pun tak tau nak bgi nma masakan ni apa..coz aku hentam jer...main campak2 apa yg ada dlm peti ais.yg penting gandingan dia sesuai dan ada rasa....kita yg masak kan...anak aku irfan paling suka mkn.tpi,dia cuma mkn brocoli dan ayam jer..cendawan tu dia tak suka mkn..


pic dlm kuali lgi ni...tak senonoh betui..
Bahan nak masak:-

sayur brocoli (potong dan rebus sebentar)
cendawan (ikut suka la nak guna jenis apa pun)
isi ayam (potong kecil2)
2 ulas bawang putih (cincang halus)
2 sudu mkn sos tiram
garam
bahan perasa (nak letak atau tidak,t'pulang  msing2)
minyak masak

Cara memasaknya:-
panaskan sedikit minyak masak,tumis bawang putih hingga wangi.msukkan sos tiram dan sedikit air.msukkan isi ayam dan biarkan ia masak sekejap.msukkan cendawan dan brocoli.tak pyah masak lama2 sgt coz brocoli tdi tu dah direbuskan dulu..pas tu msukkan garam&sedikit jer bahan perasa.klau rasa mcm kering sgt blh bubuh air.biarkan ia agak b'kuah ckit.sesuai utk kanak2 dan kita2 pun bole mkn..




No comments:

Post a Comment