Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, May 3, 2013

Alhamdulillah, abang dah pandai solat

Si abang ni berumur 6 tahun. Alhamdulillah, dah boleh baca ayat-ayat dalam solat. Cuma masih pelat2 sikit. Bacaan tahiyat akhir, abang masih terpusing2 ayat yang sama. Doa qunut, still learning. Ayat lain, dah ok. Sebelum ni, aku akan ajar dia solat. Aku baca dulu, dan abang akan ikut. Sekarang aku cuma tgk dan guide dia je. Dia akan solat sendiri. Abang paling suka solat subuh, sebab 2 rakaat. Solat zohor, asar, isyak selalu dia liat nak solat. Dia akan cakap, lama sangat la bu....Ada jugak masa2 tinggal sembahyang. Sebab kekadang mak dia ni pun malas nak suruh. Tapi, i'm still learning. Inspirasi dapat dari cara wardina mendidik anak solat.



Adik, biasa la..ikut abang. Pas abang solat, turn dia la plak..

 





Posing masa tunggu lif, nak pergi mengaji

No comments:

Post a Comment