Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, January 14, 2011

masak lemak pucuk ubi versi mak aku

klau aku blik kmpng mesti aku suruh mak aku masak sayur ni..sedap tau...masakan ni lain dari yang lain..(bgi aku ler).masak lemak pucuk ubi,tpi bahan2 yang digunakan ada extra ckit dari yg biasa ni...kita layan pic dulu la..
Bahan2nyer :-

pucuk ubi (lgi sedap kalau daun yg muda2 tu)
sedikit air asam jawa
garam,gula sikit dan bahan perasa
perahan santan
*
2 biji bawang merah
1 biji bawang putih
sedikit belacan
ikan bilis
cili padi (ikut tahap kepedasan masing2 la erk)
*tumbukkan semua sekali

Cara memasaknyer...
masukkan perahan santan dalam periuk.pas tu masukkan bahan2 tumbuk..sentiasa kacau dengan api yang sederhana untuk mengelakkan pecah minyak.dah agak2 santan tu hampir masak,masukkan pucuk ubi,air asam jawa,garam,sedikit gula dan perasa.kacau ler smpai msak..pas tu dah siap blh la makan..aku suka mkn dgn nasi putih dan ikan goreng ajer..

No comments:

Post a Comment