Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, April 12, 2013

Patin masak tempoyak

Patin masak tempoyak, untuk dinner lepas. Ikan ni hasil pemberian geng makan2, kak min. Aku masak dan separuhnya aku bagi pda kak min. Walaupun aku orang pahang, aku tak makan ikan patin ni. Aku cuma makan kuahnya ajer..Cik asben yang orang johor suka makan masakan ni.

IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK

ikan patin
kunyit hidup
cili padi
tempoyak
bunga kantan - optional
daun kesum
garam dan perasa

CARANYA

- bersihkan ikan patin
- tumbuk cili padi dan kunyit. aku kisar je..tak de kunyit hidup, yang serbuk pun bole..
- masukkan bahan kisar, tempoyak, daun kesum, bunga kantan dan air ke dalam periuk, kacau sebati.
- aku suka pekat sikit kuahnya, so aku lebihkan tempoyak dan pedas
- dah kacau sebati dan mendidih, masukkan ikan. kacau sopan santun supaya ikan tu tak hancur
- masukkan garam dan perasa. aku masukkan asam keping sebab tempoyak aku ni tempoyak baru dan tak rasa masam sangat.




Tuan tanah akan bercuti dari  berblogging seminggu. Pegi kursus kat..





No comments:

Post a Comment