Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, September 26, 2012

mulut adik kena ulser

baru2 ni, si adik demam. pas tu, lidah dan mulut adik kena serangan ulser yang banyak. air liur merembes2 keluar. adik tak nak makan, hanya minum susu je. berat badan pun dah turun 1kg lebih. mulut adik agak berbau sebab dia tak makan apa2 dan tak nak gosok gigi. aku dah bawa ke klinik kesihatan, takut kena penyakit kaki tangan dan mulut jer. kat tangan dan badan dia tak de la kuar bintik2 air merah2 tu. tapi, risau juga dibuatnya. lepas cek dan kena amik darah, result ok. adik cuma kena ulser yang teruk. doktor bagi ubat sapu, ubat demam, ubat tambah selera makan. tapi, ubat sapu kerajaan ni, agak slow sikit nak tggu baiknya. atas nasihat kawan opis yang anak dia pun baru baik dari kena ulser, aku beli ubat untuk ulser jenis spray kat farmasi. alhamdulillah, kesan yang cepat. mulut adik dan mula bertambah baik. pagi tadi, aku usaha gosok mulut dan lidah dia guna kain napkin + ubat gigi. teruskan menggosok juga walaupun adik meraung2 nangis. sebab mulut dia dah berbau...masa kena amik darah semalam, adik punya meraung....1 klinik boleh dengar...


muka pas kena amik darah..


sambil nangis, dia cakap..'cian adik..'



ala...kena amik darah sikit jer..



kalau ada sesapa yang kena ulser, terutamanya kanak2, aku syorkan gunakan ubat ni...
harga dia cuma RM22.50, cari farmasi biasa atau klinik. kat guardian tak de jual...ubat ni cepat berkesan dan ulser kat mulut adik cepat kecut. pagi tadi adik dah boleh breakfast roti canai sikit2.

pic: google

2 comments: