Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, November 2, 2011

kacang botol goreng belacan

dinner mlm tadi aku masak kacang botol goreng belacan
kacang botol yg aku beli tu banyak yg tua2 plak dari yg mudanya..
yg tua2 ni, x sedap nak wat ulam.. dah koreh..
so, aku goreng je la...
*
*
*



kacang botol goreng belacan..
sesapa yg tak kenal rupa kacang ni...
aku tepek je la erk..
*
*
sumber : cik google

KACANG BOTOL GORENG BELACAN
kacang botol - dihiris
2 ulas bawang merah
1 ulas bawang putih
1/2 inci belacan
sedikit ikan bilis
6 biji cili padi
garam dan perasa

CARANYA:
- tumis bawang merah, bawang putih, ikan bilis, belacan dan cili padi yang telah ditumbuk bersama
- dah agak garing, masukkan kacang botol dan sedikit air
- masukkan perasa dan garam
- jangan goreng lama2 sgt, nanti lembik tak sedap..biar dia rasa kruk krak masa mengunyahnya..

2 comments:

  1. suker..suker...hehehe sedap kan..kacang neh kalau makan saja cicah sambal pun sedap dah...

    ReplyDelete