Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, November 30, 2011

dinner on 29th dec 2011

dah hari2 memasak sampai tak tau nak masak apa kan???
antara dilema ibu2..
bukan alasan nak ajak makan luar tau..
aku masak asam pedas melaka ikan merah dan sayur sampur..
*
*
asam pedas melaka..
resepi aku tulis semula kat sini..
rajin la pulok....

ASAM PEDAS MELAKA
sumber : kak ipar aku

ikan merah - gaul dgn garam dan serbuk kunyit
4 biji bawang merah *
2 ulas bawang putih *
1/2 inci halia *
cili kering *
1/2 inci belacan * - optional
2 sudu besar serbuk kari ikan
sedikit lada hitam - tumbuk
air asam jawa
daun kesum
daun limau purut
bunga kantan - optional
tauhu kosong - optional
garam dan perasa

CARANYA:

- kisar bahan2 yang bertanda * dan tumiskan sehingga pecah minyak
- masukkan lada hitam, serbuk kari ikan, daun kesum, daun limau purut dan sedikit air
- masukkan ikan dan biarkan sebentar
- masukkan air asam jawa, garam dan perasa
- masukkan tauhu kosong dan biarkan ia sedikit pekat. siap..

*
*
sayur goreng campur..
resepi, belek la entry lepas..
sama jer..

1 comment:

  1. betul la
    ai pow selalu confuse
    dia tnya nak mkn apa esok
    thyeols tnya blk mama nk msk apa
    PITAM nak pikiq menu everyday ngeeee

    ReplyDelete