Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Saturday, November 12, 2011

popia jejari ketam

breakfast pagi tadi aku buat popia jejari ketam..
popia ni aku buat lebih..
utk dijadikan stok frozen food kat rmh aku..
bila nak makna, gorengkan ajor..
cik asben n irfan suka makan popia ni..
sumber dan ilham utk buat popia spesis ni setelah aku BW kat melleymey
*
*
buat mini popia jejari ketam
*
*
setelah digoreng.
plan asal nak taruk jejari ketam + french fries kat dlm tu..
tengah2 nak buat, cek dlm plastik shopping..
lupa nak beli kentang tu..
buat je la apa yg ada..
malas nak pikir2..
*
*
dah siap..
jemput makan...
resepi aku copy sini plak k..

POPIA JEJARI KETAM

Bhn²Kulit popia
Jejari ketam
Minyak
Putih telur


Cara²
  1. Ambil sekeping kulit popia. Latakkan sebatang jejari ketam dan gulung dengan kemas.
  2. Lekatkan dengan putih telur d hujungnya.
  3. Panaskan minyak dan goreng hingga kekuningan.
  4. Angkat dan boleh d hidang dengan cicah sos cili atau sos cili + mayonnaise

1 comment: