Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, November 23, 2011

simple menu dinner mlm tadi..

antara menu simple yg aku masak mlm tadi..
menu yg dimasak sempena apa yg ada dlm peti ais tuh..
kira nak ngabiskan stok2 yg ada..
coz hujung minggu ni cuti 3 hari..
plan awal nak blik kmpung..
aku masak ikan berlada dan masak lemak sayur campur..
*
*
ikan masak sambal..
cuma kali ni aku guna lada besar tu..
lada merah hidup..

IKAN GORENG SAMBAL

ikan kembung
lada merah
1 biji bawang besar *
1 uals bawang putih *
sedikit belacan *
1/2 biji limau kasturi
garam dan perasa

CARANYA:

- goreng iakn dahulu dan ketepikan
- kisar bahan2 bertanda * dan tumiskan sehingga benar2 masak
- perahkan limau, masukkan garam, gula dan perasa
- pas tu, masukkan ikan dan siap..

gandingan kepada lauk ni, aku buat masak lemak sayur campur..
bukan sayur campur frozen punya tu..
sayur tauge + sawi..
memang nak menghabiskan stok yang ada..
*
*
untuk anak2..
resepi yang ni tak payah tulis la..
sama je macam masak lemak sayur tu..
cuma aku taruk serbuk kunyit sikit bagi nampak kaler kuning..




3 comments:

  1. sambal ikan tu mkn ngan nasi panas2 sedapppnyaaa..hehe

    ReplyDelete
  2. lauk yg simple tu la yg plg sedap..hehe..

    ReplyDelete
  3. mesti makan bertambah nih..

    terima kasih sudi singgah blog qema:)

    ReplyDelete