Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, August 4, 2011

juadah berbuka 3rd day

untuk berbuka hri ni, aku cuma buat tom yam campur je...
senang, mudah, simple dan sedap..
aku bubuh sayur banyak2......
yg lain tu cuma taruk ayam cikit, sutun cikit dan crab stik cikit..
makan bersama ayam goreng KFC yg telah ditebus secara percuma oleh cik asben..
guna maxis hot tiket ler...
*
*
tom yam campur..
pas tu cik asben aku tepon teringin plak nak makan apple pie..
ala..yg mcm mc'donalds punya tu..
tpi, dia nak home made punya la..
aku pun turutkan la keinginan org yg berpose ni kan..
tpi, beli pastry instant mcm kat bwh ni jer..
*
*
ni la dia rupanya..
aku beli kat Carrefour jer..
*
*
guna epal n tuna utk fillingnya..
*
*
epal tu potong kecik2 cenggini..
tuna tu, buka je tutup tin dan blh guna dah..
*
*
masukkan je gula perang, sedikit mentega dan kulit kayu manis
*
*
masak smpai rupa cenggini...
time hmpir2 nak kering airnya tu, masukkan tepung jagung utk pekatkan lgi..
aku dah lupa nak taruk masa ni..
pas tu korang bubuh la kacang2 atau kismis ke..
aku guna apa yg ada je..
lgpun aku kurang menggemari kismis kalau taruk dlm masakan..
*
*
amik pastry tu, guna bersama dgn tepung coz nanti melekat..
canaikan leper ckit dan taruk epal..
pas tu suka hati la bentuk mcm mna korang nak buat..
utk resepi yg penuh dan details refer n3 lepas..
*
*

ni la rupanya setelah masak..
walaupun mukanya huduh..
tpi, cik asben aku cakap.......sedap...
kulit pastry ni walaupun painya dah sejuk...
tetap crunch...
dan....
selitkan gambar dua beradik ni jap..
*
*
geng berbuka pose ibu dan ayah...







1 comment:

  1. salam..nak "tiru" gak buat apple pie tu ..sedapnya...salam ramadhan..i follow..

    ReplyDelete