Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Friday, August 12, 2011

juadah berbuka puasa hari ke~10

start awak pose asyik berbuka dgn NASI je..
so, hri ni aku buat mee soto..
tpi..makan dgn NASI impit jugak..
tu bukan NASI ke puan yanie oiii.....he3...
aku memang lama dah terpikat, tergoda dan tertarik selera perut dgn pes mee soto ni..
bukan aku saja, fmily belah cik asben dan mak aku pun menggunakan pes ni..
senang, mudah dan yg paling penting sedap......
kalau nak buat utk raya memang ok le sesangat..
nak jadikan dia sebagai mee / mihun sup pun blh...
tahun ni raya rmh mak aku, nak buat mee soto ni la..
aku gunakan perencah ni..
cara nak guna, cuma bancuhkan pes ni dgn sedikit air..
pas tu masukkan dlm periuk...
tambahkan ayam dan air..
kuantiti air dan perencah sup ni ikut masing2 la ye..
klau utk mkn sikit, amik je la pes tu dlm 2-3 sudu..
agak2 sendiri la..
*
*
utk hidangan 10-15 orang...
kalau berminat nak try email k..
kita rekomenkan pes ni..
dia bukan pes kering punya, yg basah..
*
*
mee soto tak cukup sifat..
ini kerana, tak ada kacang goreng, suhun goreng dan daun sup..
tak kesah la...
yg penting sekali, rasanya mesti mau sedap k...
nak makan mcm mihun sup pun boleh...
*
*
begedel...
yg ni aku beli yg frozen punya kat K4...
malas nak membuatnya, lgpun nak kejar masa nak berbuka..
tpi, klau aku buat begedel, aku guna acara ni..

Resepinya:-
ubi kentang secukupnya
daging kisar @ isi udang
1 labu bawang besar - potong dadu
daun sup dan daun bawang - hiris
serbuk lada putih
garam
telur
bawang goreng

Caranya:-
- hiris bulat dan gorengkan kentang dahulu, angkat dan tumbukkan / lenyek
- masukkan semua bahan2 yg lain kecuali telur
- dah gaul sebati, bulat2kan dan bgi leper
- panaskan minyak masak, celupkan dalam telur dan goreng sehingga masak
*
*
ayam yg telah direbus bersama pes tu tdi, angkat dan carik2 la...
pas tu, tulang dia tu masukkan dlm sup kuah soto tdi k..












No comments:

Post a Comment