Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, August 22, 2011

menu berbuka puasa hari ke ~ 21

dua tiga hari ni x de n3 baru kan???
ini disebabkan mak gantung kuali...
dapat jemputan berbuka puasa sana sini...
tak masak ler...
hari ni masak simple jer coz aku g belajar jahit manik pagi tu..
kelas habis pukul 3.30 ptg..
nak masak lebeh2 pun dah penat...
aku buat udang masak sos...
*
*
udang masak sos

Resepinya:-
udang secukupnya
cili kering*
4 ulas bawang merah*
2 ulas bawang putih*
*kisar
sos tiram
sos tomato
sos cili
1 labu bawang besar - hiris bulat
1 biji tomato - belah enam

Caranya:-
- tumis bahan kisar sehingga masak dan wangi
- masukkan sos coli, sos tomato dan soso tiram
- masukkan udang dan perasakan
- setelah udang agak masak , masukkan bawang besar dan tomato
*
*
*
pagi tu aku belajar kelas jahitan amnik kat presint 8..
belajar dengan ejan..
aku belajar jenis 3D dan crumble..
bila dah pukul 2.30 petang tu...
kecik je mata aku dibuat dek manik2 yg halus..
namun ku gagahi jugak demi kerana baju raya ku...
ni lah manik yg aku belajar jahit..
*
*
yang bentuk daun tu jenis 3D
*
*
design crumble
*
*
yang ni 3D..
*
*
ni contoh cikgu punya...
geram aku tgk..
cantik tul..
*
*
ni contoh jahitan manik asas..
ni cikgu yg buat...
aku tertarik, terpikat dan tergugat nak amik kelas manik ni coz nak jahit sendiri kat baju raya..
nak htr tempah, org tak nak amik dah...
pas tu upah dia mahal..
setakat hantar sehelai baju blh la..
yg lain2 tu, tak terlarat la plak nak membayar kos upahnya..
setelah aku belajar menjahit manik ni, baru la ku tau ngape upahnya mahal..
we.........................org yg mata celik blh jadi rabun woo kalau duk menjahit manik ni..
harap2 aku aku dapat mempraktikan la apa yg aku dah belajar ni..
doa ku utk diriku sendiri, supaya dapat merealisasikan jahitan manik tu kat baju aku..
minggu terakhir pose ni akan ku pulun menjahit manik kat opis time lunch hour..
ye lah tu......
kena jahit tang lengan baju dulu..
kalau kat leher baju, tak sempat siap blh tutup dgn pakai tudung..
kalau lengan baju tak siap.
alamatnya..nanti aku pakai sebelah lengan ada manik, sebelah lagi tak de...
wish me good luck k..
ceh....macam nak g berperang plak..
adoyaiiiiiiii........







No comments:

Post a Comment