Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, March 17, 2011

mee suah

dinner aku dgn irfan mlm ni wat mee suah jer...cik asben kena OT, so dia dinner kat luar la. aku masak simple coz yg nak mkn pun 2 org  jer..mee suah ni diperkenalkan oleh kwn opis aku, kak min. 1st time mkn, aku dah terus t'pikat dgn mee yg spesis ni. lebih2 lg kalau mkn dgn sambal cili kicap...best giler..........kak min dpt resepi ni dri jiran dia yg aku dah lupa namanya. kita layan dulu..............
*
*
sedap o...,mkn dgn sambal cili kicap
*
*

mee suah
*
*

ni la rupa mee suah kepada sesapa yg tak mengenalinya

Bahan2nya:-
1 pkt mee suah (4-5 org mkn)
1 ulas bawang putih (ketuk)
1 ulas bawang merah (hiris)
isi ayam
fish ball
lobak merah
sawi
1 ketul kiub pati ikan bilis
garam dan bahan perasa

Cara2nya:-
Tumis bawang putih dan bawang merah dgn minyak yg sedikit. masukkan air, isi ayam dan fish ball. masukkan kiub pati ikan bilis,lobak dan batang sawi. pas tu, masukkan daun sawi dan mee suah ke dalamnya. perasakan dan enak diamkan bersama sambal kicap.

No comments:

Post a Comment