Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Sunday, February 27, 2011

sambal sotong kembang

hri ni lunch aku masak awal coz pkul 10 kang nak kna g opis jap, ada kojer ckit yang perlu disiapkan..2day cik abg aku la yg kna jadi bb sitter..biar la bgi dia rasa ckit pengalaman menjaga kedua2 org anaknya di hari minggu ni..jgn marah ye lalink...i lap u...antara menu lunch yang aku masak ialah sambal sotong kembang ni la...sotong spesis ni banyak sangat nickname nya..aku panggil sotong kembang, tpi ada yg panggil sotong kering..nama sebenar sotong ni aku tak tau la plak..korang panggil nama apa plak kat sotong bawah ni....
*
*
sumber dri cik google
*
*

sambal sotong kembang
*
*


Bahan2nya:-
cili kering kisar secukupnya
1 ulas bawang besar
1 ulas bawang putih
2 ketul sotong kembang (di potong2)
3 sudu besar santan kelapa
garam dan bahan perasa

Cara2nya:-
panaskan minyak dan masukkan cili kering yang telah dikisar bersama bawang besar dan bawang putih. tumis sehingga pecah minyak. masukkan sotong kembang dan santan. masakkan sebentar dan masukkan garam dan perasa. dah siap, senang jer ni..


No comments:

Post a Comment