Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, February 7, 2011

kek karamel lagi

sempena cuti raya cina (bukan raya melayu), kmi skuarga balik JB rmh fmily asben aku. 2-3 hari sblm nak blik tu dpt message dri akak ipar pasir gudang yg mengidam nak makan kek ni. tak sampai ati plak nak tolak permintaan org lbh2 lgi akak ipar sendiri, aku gode la kek ni sehari sblm nak gerak balik JB. bla kek tu dah siap dan dah masuk ice box, ada plak tetamu2 dtg rmh aku..ada yg b'tanya ttg kek tu, tpi aku ckp 'sori la, tak blh nak potong& mkn coz ada org jauh yg mengodernya'....nak buat lg sebijik dah tak smpat coz mlm kang dah nak blik JB. aku dah malas sebenarnya. tpi, tuk para tetamu, aku buatkan nasi ayam jer...layan pic kek sedap ni dulu erk....

rupa atas kek yg dah siap dibakar..tggu sejuk sekejap baru blh telangkupkan kek ni

kek yg telah ditelangkupkan/diterbalikkan atas bekas yg lain. yg adunan atas tu akan jadi yg bawah plak.karamel yg pd mulanya di bahagian bwh akan jadi yg atas. sbb tu kek ni dipanggil kek karamel. pic sblm dimasukkan dlm ice box. enak dimakan time sejuk2..

rupa kek ni yg telah selamat dipotong dan selamat smpai di JB..nak resepi tgk kat n3 sblm ni k..malas dah nak tulis balik. esok my MIL minta buat lgi 2 biji coz tak cukup....

No comments:

Post a Comment