Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Monday, October 1, 2012

ulser + gusi berdarah

kat ENTRY sebelum ni, aku pernah citer pasal irdina kena ulser kan..pas ulser beransur elok, gusi irdina jadi sensitif dan cepat berdarah. kata orang antara kesan nak sembuh. gusi dina akan berdarah waktu tido malam. biasa sikit jer berdarahnya. tapi, pasal dia hisap puting dengan mulut yang akan sentiasa bertutup tu, pendarahan jadi banyak. nak2 lagi, puting yang agak keras tu kena kawasan mulut dan gusi. 1st day aku tengok mulut dia berdarah masa bangun pagi, terkejut aku dibuatnya. tapi boleh relax lagi coz tak banyak sangat. darah dah kering bila bercampur dengan air liur. hari ke2, masih ada darah, cuma still ok lagi. hari ke3..........jeng3...




terkejut tak kalau bangun pagi tgk mulut anak korang macam baru balik dari keja vampire???tapi, jangan panik. bila kejadian ni terjadi, dina tak rasa sakit. dia mcm darah yang kuar time kita gosok gigi. pas aku cuci dengan air suam, terus aku tak bagi dia hisap puting. sbb aktiviti menghisap tu akan menyebabkan darah akan kuar banyak bila ada gerakan kat gusi. kami memang plan nak bagi dia berhenti hisap puting memandangkan umur dina yang dah 2thn lebih. dah start slow2. tapi, bila ada kes macam ni, aku terus stopkan secara mendadak. 2-3 hari terpaksa pekakkan teling dengar dia menangis dan merengek nak puting. aku dan cik asben buat tak tau je. alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke5 hidup dina berpisah dengan putingnya. cukup seminggu, aku akan buang terus puting tu..mulut dian pun dah bertambah baik dan yang paling penting sekali, dah boleh gosok gigi..kalau tak, bau mulut dia memang asyik...

3 comments:

  1. uihh..sampai gitu sekali rupanye....
    nasib xsakit kan...kalau kita yang kena kompom panik....

    ReplyDelete
  2. Kesian tgk.tpi,nmpak teruk sbb darah+air liur.alhmadulillah,dia tak rsa skit.cuma gusi dia sensitif smpai bila sentuh dgn npkin akn kuar darah.

    ReplyDelete