Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, March 22, 2012

peria goreng tepung

permintaan dari cik asben, nak makan peria goreng tepung macam kat kedai mamak tu..
aku pun google resepi sana sini dan balik rumah terus singgah kedai cari peria..
rasanya, memang sedap dan rangup la..

peris goreng tepung, makan dengan kari ikan dan sambal belacan...sedap weh..hancuss diet aku..
resepi aku memang amik dlm internet, tapi tgk kat banyak blog. bahan2 yang aku gunakan semua sukat pakai agak2 jer..rasa rangup tepung dan pahit2 peria tu mamang sedap ler..

PERIA GORENG TEPUNG
peria
tepung jagung*
serbuk kari*
garam*
serbuk lada putih*
1 biji telur*

CARA-CARANYA:

- buang biji peria, hiris halus dan rendam dalam air garam
- lepas tu, bancuhkan kesemua bahan2 tersebut dalam mangkuk
- kalau nak bancuhan tepung tu pekat, kurangkan la air
- goreng dalam minyak panas. sedap di makan masa lepas goreng sebab kerangupannya tu masih ada

JANGAN LUPA SINGGAH cikyaniebakery k..

2 comments: