Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Tuesday, April 24, 2012

BPH tak benarkan BS mengasuh anak di kuarters????

20hb baru ni sehingga 23hb april aku cuti, EL la..gara2 BS anak aku diberi notis 24jam tidak benarkan mengasuh anak2 orang lain start hari ni (19.04.2012) sehingga 30.04.2012. ni semua gara2 ada orang complain kat BPH. buat aduan kewujudan BS yang ramai di kuaters putrajaya. alasan pegawai BPH masa hantar notis kat aku pnya BS adalah, kuarters merupakan rumah kediaman dan bukannya tempat perniagaan. so, BS aku amik cuti la 20.04.2012 dan 23.04.2012. takut BPH buat pemeriksaan mengejut nanti. so, aku nak cakap apa, terpaksa la amik cuti 2 hari menjaga anak. anak aku yg kecik ni tak pernah dihantar ke nurseri. so, aku takut nanti dia melalak seharian kat nurseri sampai tak de suara nanti..lagi haru. lagipun kalau transit sehari kat nurseri opis, diaorg charge RM20.00 sehari. baik aku cuti la, coz gaji aku sehari pun tak sampai RM20.00 sehari weh...nasib baik cuti banyak. aku memang simpan cuti untuk kes2 kecemasan anak2 ni. 1.05.2012 pihak BPH akan buat perjumpaan dengan pengasuh2 sedunia (presint 14 je la)...wat perbincangan katanya..aku dengar gosip2 mengatakan yang pengasuh ni kena amik lesen, kena pegi kursus seminggu dan kena berdaftar dengan JKM. ada bagusnya jugak la klau diaorg buat mcm ni. BS aku jaga 4 orang budak termasuk anak aku. so far, dia ok je. dia dah jaga anak aku dari yg sulung lagi. hai ni, 24.04.2012 dia dah bagi hantar, tapi hantar sorok2 la. ha..klau ada pegawai BPH yang baca post ni, korang jangan bising2 k...kalau tak, mana aku nak hantar anak sampai 30hb ni..aku htr anak kat BS sampai umur 3 tahun je. umur 4 tahun, aku hantar ke taska. biar dia main dan belajar..jom tengok gambar2 anak aku ni...

awan nano dan abangnya..

dah besar anak dara aku ni..sekejap je masa berlalu

tengah menyanyi 2 beradik ni..

kat hentian serdang, tengah tunggu atok dan nenek naik bas dari johor

 peace yo..da...

No comments:

Post a Comment