Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, July 18, 2013

Krunch karamel almond

Kuih raya tahun ni, harus la ikut trend kuih terkini...ha3...padehal kuih ni semudah ABC je, tu yg menjadi idaman hati i.  Cuma barang mahal la. Nak2 tepung tu skrg dah naik rega dek menjadi rebutan org ramai. Sumber kat kak ita masam manis. Resepinya:

Krispy karamel almond

200gm tepung florenta yg cuma ada jual kat kedai bakery je
200gm almond slice
100 gm kuaci hijau
20gm bijan hitam
Baking paper-sila guna yg wrna putih betul tu ye

Caranya:
-panas oven suhu 160 dan bakar almond slice serta kuaci hijau 10m.
- campurkan je semua bahan tu dlm bekas besar dan gaul rata.
-alas loyang dgn baking paper, tuang adunan dan ratakan nipis2.oven aku x muat loyang saiz 14, so aku guna loyang saiz 10 dan loyang kecik.ratakan agak2 sendiri je.
-bakar suhu yg sama selama 10m.pas siap bakar, keluarkan dan terus potong.klau lmbt potong walaupun 2-3 minit, dia akan keras.klau dah keras, patah2kan je la...aku potong guna pisau kat dapur tu je

No comments:

Post a Comment