Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Thursday, January 3, 2013

IRFAN 1ST DAY AT SCHOOL

Semalam, 02.01.2013 bermulanya sesi persekolahan yang pertama buat semua murid sekolah dan juga buat irfan. Hero ibu yang amat ibu sayang walaupun kekadang tu membuat ibu terpekik dan terlolong marah kat dia. Dah besar anak ibu sayang ni..Alhamdulillah, si abang tak de masalah semalam kat sekolah sebab dari umur 4 tahun aku dan cik asben dah mula hantar dia ke tabika. Alam persekolahan yang lebih kurang sama, cuma keadaan sekeliling dan sesi pembelajaran yang agak berbeza. Abang masuk sekolah 7.30 pagi, tapi aku 7.30 pagi baru keluar rumah..semalam aku amik cuti la..nak uruskan hero sorang ni..Sampai sekolah pukul 8.00 pagi sebab dengan keadaan yang sesak kat area sekolah tu. Sekolah rendah irfan bersebelahan dengan sekolah menengah. Memang semak la waktu masuk sekolah dan waktu budak balik sekolah.


sampai sekolah je, perhimpunan dah start





Macam2 gelagat boleh tengok semalam. Ada yang menangis, ada yang muntah dan berlari kat mak ayah. Tapi, ramai budak yang ok je...Kesedaran parents sekarang yang mula kenalkan anak dengan alam persekolahan seusia yang awal. Ada neighbour aku tu, dia tggu darjah 1 baru nak hantar anak ke sekolah sebab katanya kesian anak2 jika dihantar ke sekolah awal2. Rugi keseronokan alam kanak2 dia nanti. So, smpai sekarang anak dia stay kat rumah dijaga oleh nenek. Tak pe la, pendapat dan cara masing2 mendidik anak. Bagi aku, pendedahan awal anak2 ke alam persekolahan amat perlu di masa sekarang. Irdina nanti pun, umur 4 tahun akan dihantar ke tadika seperti mana abangnya dulu.

dewan makan murid pra sekolah. 1st day anak2 sekolah, parents ikut smpai ke dewan makan. biasa la, pengalaman macam ni bukan datang selalu.


depan kelas ada taman permainan

irfan kelas pra cemerlang. ada 4 kelas utk pra sekolah tahun ni. kelas irfan ni, kelas baru. sebab tu la diaorg semua duduk atas lantai, tapi ada la meja untuk menulis disediakan. kelas ni tak complete lagi dengan peralatannya. kelas ni baru dapat peruntukan dari kementerian pelajaran. sebelum ni 3 kelas je.

kelas irfan sepatutnya complete macam ni la..tapi ini kelas sebelah dia. semua barang dan alat tulis dia aku tag dan tulis nama. cik asben siap cakap lagi, kalau hilang jugak tak tau la nak kata apa...he3....budak, mana dia tau...baru 1st day sekolah je, baju dah kotor. Untuk abang, belajar rajin2 ye sayang..Ibu, Ayah dan Adik sayang Abang ketat2...

2 comments:

  1. bila dah dapat kerusi meja mesti kelas irfan makin cantik nanti...

    ReplyDelete
  2. memang tak sabar nak tgk kelas dia cantik macam kelas lain

    ReplyDelete