Translate

Followers

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA

INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA SAYA
all product is open for oder

Wednesday, April 24, 2013

Trip to kedah & penang part 1

Dah lama tak update blog, terus masuk entry jejalan. Sebenarnya tak la jejalan sangat, pergi ke sana atas urusan kerja, outstation smbil mkn angin. Kami bergerak dari putrajaya 13 april, tuju ke Kedah dan sekitar waktu dengannya. Buat kerja dulu dan check in kat T-Hotel, Alor Setar. Aku sorang je pompuan dlm trip tu, aku amik single room yang berharga RM69.00 pernite. Not bad la bilik dia. Cuma tak de tingkap dan tak de breakfast. Aku duk sorang2, tak de tingkap pun x pe. Aku ni kalau tido sorang2 dlm bilik hotel, alamatnya terang benderang lampu bilik dan TV on sampai aku check out ler jawabnya.



Pagi tu, kuar cari breakfast. Jumpa la nasi lemak 60sen.


Pas check out, pergi ke Jabi. Amik kawan opis yang tido rmh mak dia. Aku yang anak jati buah kelapa sawit ni teramatla teruja bila melihat kehijauan sawah padi smpai sengal jadinya. Ada ke rumput pun aku sangka padi. Makan boras je hari2, tapi tak kenal rupanya. Layan jap view kampung kawan aku nih..

Jeng3..1st time aku masuk kawasan mcm ni. Laluan nak menuju ke rumah kawan aku ni la. Tapi best, sebab memang tak de bau asap kereta langsung.


Abaikan si debab yang duduk atas menatang tu. Tengok gambar bajak sawah tanah zaman tradisional dulu. 1st time tu naik. lihat, pegang dan tengok. Kau hado???


Aku tak tau yang ni dia tilik apa???


Kenal tak apa ke bondo ni?? Ini la perangkap burung tradisional. Tak jual kat kedai, family kawan aku ni buat sendiri.

No comments:

Post a Comment